luni, 3 septembrie 2012

Absurd banutul asta fermecat.

Era incadrata de 3 persoane intr-o parte si de doua in cealalta. Tuna si fulgera si ea dardaia de frig. I se parea absurd ca pe o aceasta ' superba ' vreme ei inca ocupau scarile terasei de langa hotelul de mult parasit. Absurd.Absurd.
Cand te uiti in sus, si picaturile de ploaie gonesc cu o viteza fulgeratoare spre tine ai impresia ca porti ochelari.Prin prisma lor, intr-un anumit moment, cand ele se apropie destul de mult de tine, insa nu atat de mult incat sa iti inunde ochiul, poti vedea totul puutin mai mare, mai rotunjit , mai altfel. Este un alt unchi, unul nou, unul absurd. Absurd.
Cum sa te astepti sa poti nimeri acel  moment in care biata picatura de ploaie nu e nici prea departe, nici extrem de aproape de tine, incat TU sa poti surprinde , pentru o milisecunda, un intreg peisaj dintr-un alt unghi. Absuurd.
Se apropiee. Ah, prea departe... era prea aproape de obrazul drept, trebuia sa fie mai spre frunte..putin.
' Haide, incearca si tu banutul fermecat pe care l-am gasit pe strada! Intreaba ceva . Orice ?' Am sarit in perspectiva ei acum. In perspectiva mea era prea umed. Nu e foarte placut sa faci pe ' bate vantul frunza-n dunga' ... . Deci, a fost..aaa am vrut sa spun ca am fost pus sa pun o intrebare.
' Exact ce a intrebat si Ioana inainte.' am/a raspus sec. Stiam ce a intrebat:' il voi mai vedea vreodata? ' Era absurd. Oricum urma sa-l mai vad, pe acest el care imi aparuse in cap. Nu stiu exact daca scopul aparitiei lui era intamplatoare sau era aleatorie. Aleatoriu si absurd.
' Banutul zice ca DA' anunta Mike cu un ditamai zambetul tamp pe buze. Stiam asta multumesc, si stiu si de ce. Eu o sa revin in acest micut orasel, el o sa vina prin capitala. Aici la voi se poarta ca din orice mica obiectie asupra oricarui detaliu trivial sau dimpotriva chiar important  din viata voastra  sa apelati la informatiile' capitalistilor' lui Caragiale sa o rezolve. Deci el o sa treaca pe acolo. Plus ca, sa fim seriosi, facem parte din aceeasi grupare mafiota. Nu o sa piarda el ocazia sa isi vare mutra in sediu cu prima ocazie cand trece pe acolo. Cu alte cuvinte aceasta intrebare a fost idioata si absurda. Absurd
Absurd este si cum mi-am permis chiar si pentru o clipa sa fiu curioasa asupra raspunsului dat de banut.
' Dar banutul a spus numai chestii adevarate. L-am intrebat daca o sa cad azi si a zis da. Si ieri cand l-am intrebat daca o sa ma prinda controlorul a zis la fel ..si s-a intamplat . E real!'
E absurd.
'Banutul a spus ca o sa fie furtuna la noapte ' Wow. Si ti-ai dat seama doar din spusele banutului, in nici un caz din aceasta moribilanta vreme.
' Multumesc pentru hanorac ' M-am auzit zicand. Macar acum nu mai mor de frig.
' Pot sa-mi bag capul in gluga ta ?' Pe cat de neortodox suna aceasta intrebare, pe atat de la propriu a fost intrebarea.
' S-ar putea sa nu-ti incapa' m-am trezit iar spunand.
' Macar hai sa incercam'
Absurd. De ce ai vrea doar sa-ti bagi capul intr-o gluga . O sa-ti fie la fel de frig in restul corpului.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

aaa aici nu e de obicei nimic :